Reactie Fietsersbond A’dam op herinrichting Rozengracht

2019_rozengracht-2019

In de Nota van Uitgangspunten voor de herinrichting staat dat de Rozengracht veiliger moet worden en dat het beleid is de auto minder ruimte te geven. Maar de nu voorliggende voorkeursvariant heeft snellere trams en beperkt de hoeveelheid auto’s niet.

Fietsparkeren krijgt meer ruimte maar de rijdende fietsers niet.
Ons advies: voer het voorkeursprofiel niet uit maar neem alleen enkele maatregelen die de situatie op korte termijn kunnen verbeteren. Hef de parkeerplaatsen op en vervang ze door flexibele laad- en losplekken en fietsparkeerplaatsen. Neem maatregelen om de snelheid van het autoverkeer terug te brengen naar 30 km/uur.
Zodra autoverkeerscirculatiemaatregelen of ander autoluw beleid het autoverkeer sterk verminderd heeft, start dan opnieuw overleg over de vervolgstappen.

pdf ⋅ 110 KB

Reactie op nota van uitgangspunten Rozengracht en voorkeursontwerp

Download

Categorieën